Training crisismanagement

Het crisismanagementteam coördineert het ganse crisisbeheersingsproces. De situatie in kaart brengen, andere teams ondersteunen, maatregelen nemen om de gevolgen van de crisis in te perken en omgaan met strategische stakeholders zijn slechts een greep uit het takenpakket van een crisismanagementteam. En anno 2024 kijkt iederéén over de schouder mee.

Een crisis is inherent complex, soms volstrekt chaotisch, en daarom per definitie moeilijk (of  zelfs helemaal niet) te managen. Wanneer een crisissituatie zo onzeker is dat je door de bomen het bos niet meer kan zien, dan zit er maar één iets op: zekerheid scheppen in het crisisbeheer. Goede afspraken, heldere rolverdeling, gedeelde objectieven en een gezonde portie autonomie zetten de crisiswerking al goed op weg. Crisismanagement mag geen hogere wiskunde zijn, want hoe complexer de crisis, hoe belangrijker eenvoud in het crisisbeheer wordt.

Op zoek naar inzichten en oplossingen? Tijdens een training crisismanagement leer je van onze expertise opgedaan tijdens honderden crisissituaties tijdens de afgelopen 20 jaar en leer je een handvol eenvoudige methodieken. Wij leren je een robuust crisisbeheersingsproces aan dat je altijd en overal kan uitrollen.

Interesse in een training crisismanagement?

Over de training crisismanagement

PM heeft een bijzondere expertise opgebouwd in crisismanagement in al zijn facetten. Je kan bij ons onder andere terecht voor:

Wij houden van lesgeven en trainen. Onze adviseurs zijn stuk voor stuk bevlogen trainers die vol passie over hun vak vertellen. Zij putten uit sprekende voorbeelden en anekdotes, en laten veel ruimte voor interactie met de groep.

Relevante updates

Hoor het van een ander

Deze training was professioneel, aangenaam en goed gestructureerd. Goede training!

Kris Puelings
(Directeur Corporate Affairs, Mensura)

This training was very helpful to [help us] structure crisis management processes at ORAC.

Dimitri Devrieze
(CFO, ORAC)

training crisismanagement

Laat ons contact opnemen

Interesse in een training crisismanagement? Laat hier jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

    Hoe wil je dat we contact opnemen?

    Competentiegericht leren

    Competentiegericht leren betekent doelbewust toewerken naar de competenties die nodig zijn voor een goede invulling van een crisismanagementrol. PM beschikt over competentiestandaarden voor de meest courante rollen van het crisisteam die de gewenste kennis, vaardigheden en attitude beschrijven.

    Voordelen van competentiegericht leren zijn onder andere:

    Leer met een doel

    Competentiegericht leren betekent efficiënter leren. We maken de leerdoelen specifiek, laten de deelnemers competenties demonstreren als deel van het leerplan en laten de resultaten het leerplan beïnvloeden.

    Identificeer hiaten

    Met competentiegericht leren zien de deelnemers hun sterktes én waaraan ze nog moeten werken. De opdrachtgever ziet in welke mate er voldoende capaciteit is voor de rol van een bepaalde crisismanagementrol.

    Zie vooruitgang

    De competentiestandaarden zijn kwantificeerbaar. Daardoor kan je als deelnemer of opdrachtgever heel duidelijk vooruitgang meten en documenteren. Zo kan je een cijfer plakken op het behaalde leerrendement.

    Ga vandaag nog van start met competentiegericht leren voor jouw crisismanagementteam