Crisiscommunicatie is een hoogst strategische aangelegenheid en een integraal deel van goed crisisbeheer. Crisiscommunicatie neemt onzekerheden weg, koopt tijd en draagt bij tot de continuïteit van de organisatie.
Crisiscommunicatie is echter niet eenvoudig. Verwachtingen van medewerkers, klanten, leveranciers, partners, overheden, autoriteiten of ‘de burger’ waren nog nooit zo hoog, en tijdsdruk, complexiteit en onzekerheid maken communiceren tijdens crisis extra uitdagend. Meer dan ooit tevoren is het als communicator bovendien goochelen met transparantie, empathie en verwachtingspatronen met als bedoeling duidelijkheid te scheppen en argwaan te vermijden.
Tijdens een training crisiscommunicatie leer je van onze ongeëvenaarde expertise opgedaan tijdens honderden crisissituaties tijdens de afgelopen 20 jaar, en zal je concluderen dat het toch allemaal zo moeilijk niet is. Want crisiscommunicatie, dat is eigenlijk gewoon steengoede communicatie – met een kleinere foutenmarge.
Over de training crisiscommunicatie
PM heeft een bijzondere expertise opgebouwd in crisiscommunicatie in al zijn facetten. Je kan bij ons onder andere terecht voor:
- Lezingen en keynotes
- Algemene opleiding crisiscommunicatie
- Training Werkproces Crisiscommunicatie
- Training omgevingsanalyse
- Training coördinatie – lees meer over onze drills
- Training liaison communicatie – lees meer over onze training crisismanagement
- Training redactie
- Training woordvoering – lees meer over onze mediatrainings
- Spelsimulaties zoals onze Zombie Game, Calamity Cards of Hectic Harmony
- Crisiscommunicatie-oefeningen – lees meer over onze oefeningen
Wij houden van lesgeven en trainen. Onze adviseurs zijn stuk voor stuk bevlogen trainers die vol passie over hun vak vertellen. Zij putten uit sprekende voorbeelden en anekdotes, en laten veel ruimte voor interactie met de groep.
Relevante updates
Zorg Educatie Centrum, CrisisCare.eu en PM slaan de handen in elkaar
Nu beschikbaar: Hectic Harmony expansiepakket voor crisisteams
Hoor het van een ander
Toffe stijl van de trainers; veel goede voorbeelden ter inspiratie en zeer duidelijke modellen.
Anonieme getuigenis
(HR-medewerker, BelGaN)
Verrijkende ervaring voor het hele team die aanzet tot reflectie en betere gewoontes.
Dieter De Neef
(Employer Branding & AG Comms., AG Insurance)

Laat ons contact opnemen
Interesse in een training crisiscommunicatie? Laat hier jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Competentiegericht leren
Competentiegericht leren betekent doelbewust toewerken naar de competenties die nodig zijn voor een goede invulling van een crisiscommunicatierol. PM beschikt over competentiestandaarden voor de meest courante rollen van het crisisteam die de gewenste kennis, vaardigheden en attitude beschrijven.
Voordelen van competentiegericht leren zijn onder andere:
Ga vandaag nog van start met competentiegericht leren voor jouw crisiscommunicatieteam