Crisiscommunicatie is een hoogst strategische aangelegenheid en een integraal deel van goed crisisbeheer. Crisiscommunicatie neemt onzekerheden weg, koopt de organisatie in crisis tijd en draagt bij tot de continuïteit van de organisatie en zijn crisisbeheer.
Crisiscommunicatie is echter niet eenvoudig. Verwachtingen van medewerkers, klanten, leveranciers, partners, overheden, autoriteiten of ‘de burger’ waren nog nooit zo hoog, en tijdsdruk, complexiteit en onzekerheid maken communiceren tijdens crisis extra uitdagend. Meer dan ooit tevoren is het als communicator bovendien goochelen met transparantie, empathie en verwachtingspatronen met als bedoeling duidelijkheid te scheppen en argwaan te vermijden.
Worstel je met dezelfde uitdagingen? Tijdens een training crisiscommunicatie leer je van onze ongeëvenaarde expertise opgedaan tijdens honderden crisissituaties tijdens de afgelopen 20 jaar, en zal je concluderen dat het toch allemaal zo moeilijk niet is. Want crisiscommunicatie, dat is eigenlijk gewoon steengoede communicatie.
Over de training crisiscommunicatie
PM heeft een bijzondere expertise opgebouwd in crisiscommunicatie in al zijn facetten. Je kan bij ons onder andere terecht voor:
- Lezingen en keynotes
- Algemene opleiding crisiscommunicatie
- Training Werkproces Crisiscommunicatie
- Training omgevingsanalyse
- Training coördinatie – lees meer over onze drills
- Training redactie
- Training woordvoering – lees meer over onze mediatrainings
- Spelsimulaties zoals onze Zombie Game, Calamity Cards of Hectic Harmony
- Crisiscommunicatie-oefeningen – lees meer over onze oefeningen
De adviseurs van PM zijn stuk voor stuk bevlogen trainers die vol passie over hun vak vertellen. Zij kunnen putten uit sprekende voorbeelden en anekdotes, en laten veel ruimte voor interactie met de groep.
Relevante updates
Het effect van spelsimulatie op crisisparaatheid
Vermijd dat je argwaan wekt
Hoor het van een ander
Toffe stijl van de trainers. Veel goede voorbeelden ter inspiratie. Duidelijke modellen.
Anonieme getuigenis
(HR-medewerker, BelGaN)
Verrijkende ervaring voor het hele team die aanzet tot reflectie en betere gewoontes.
Dieter De Neef
(Employer Branding & AG Comms., AG Insurance)
Laat ons contact opnemen
Interesse in een training crisiscommunicatie? Laat hier jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Competentiegericht leren
Competentiegericht leren betekent op een bedachtzame manier toewerken naar de verschillende competenties die nodig zijn voor een goede invulling van een crisiscommunicatierol. PM beschikt over een competentiestandaard voor de meest courante rollen van het crisiscommunicatieteam.
Voordelen van competentiegericht leren zijn onder andere:
Ga vandaag nog van start met competentiegericht leren voor jouw crisiscommunicatieteam