Training crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie is een hoogst strategische aangelegenheid en een integraal deel van goed crisisbeheer. Crisiscommunicatie neemt onzekerheden weg, koopt tijd en draagt bij tot de continuïteit van de organisatie.

Crisiscommunicatie is echter niet eenvoudig. Verwachtingen van medewerkers, klanten, leveranciers, partners, overheden, autoriteiten of ‘de burger’ waren nog nooit zo hoog, en tijdsdruk, complexiteit en onzekerheid maken communiceren tijdens crisis extra uitdagend. Meer dan ooit tevoren is het als communicator bovendien goochelen met transparantie, empathie en verwachtingspatronen met als bedoeling duidelijkheid te scheppen en argwaan te vermijden.

Tijdens een training crisiscommunicatie leer je van onze ongeëvenaarde expertise opgedaan tijdens honderden crisissituaties tijdens de afgelopen 20 jaar, en zal je concluderen dat het toch allemaal zo moeilijk niet is. Want crisiscommunicatie, dat is eigenlijk gewoon steengoede communicatie – met een kleinere foutenmarge.

Interesse in een training crisiscommunicatie?

Over de training crisiscommunicatie

PM heeft een bijzondere expertise opgebouwd in crisiscommunicatie in al zijn facetten. Je kan bij ons onder andere terecht voor:

Wij houden van lesgeven en trainen. Onze adviseurs zijn stuk voor stuk bevlogen trainers die vol passie over hun vak vertellen. Zij putten uit sprekende voorbeelden en anekdotes, en laten veel ruimte voor interactie met de groep.

Relevante updates

Hoor het van een ander

Toffe stijl van de trainers; veel goede voorbeelden ter inspiratie en zeer duidelijke modellen.

Anonieme getuigenis
(HR-medewerker, BelGaN)

Verrijkende ervaring voor het hele team die aanzet tot reflectie en betere gewoontes.

Dieter De Neef
(Employer Branding & AG Comms., AG Insurance)

training crisiscommunicatie

Laat ons contact opnemen

Interesse in een training crisiscommunicatie? Laat hier jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

    Hoe wil je dat we contact opnemen?

    Competentiegericht leren

    Competentiegericht leren betekent doelbewust toewerken naar de competenties die nodig zijn voor een goede invulling van een crisiscommunicatierol. PM beschikt over competentiestandaarden voor de meest courante rollen van het crisisteam die de gewenste kennis, vaardigheden en attitude beschrijven.

    Voordelen van competentiegericht leren zijn onder andere:

    Leer met een doel

    Competentiegericht leren betekent efficiënter leren. We maken de leerdoelen specifiek, laten de deelnemers competenties demonstreren als deel van het leerplan en laten de resultaten het leerplan beïnvloeden.

    Identificeer hiaten

    Met competentiegericht leren zien de deelnemers hun sterktes én waaraan ze nog moeten werken. De opdrachtgever ziet in welke mate er voldoende capaciteit is voor de rol van een bepaalde crisiscommunicatierol.

    Zie vooruitgang

    De competentiestandaarden zijn kwantificeerbaar. Daardoor kan je als deelnemer of opdrachtgever heel duidelijk vooruitgang meten en documenteren. Zo kan je een cijfer plakken op het behaalde leerrendement.

    Ga vandaag nog van start met competentiegericht leren voor jouw crisiscommunicatieteam