Training crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie is een hoogst strategische aangelegenheid en een integraal deel van goed crisisbeheer. Crisiscommunicatie neemt onzekerheden weg, koopt de organisatie in crisis tijd en draagt bij tot de continuïteit van de organisatie en zijn crisisbeheer.

Crisiscommunicatie is echter niet eenvoudig. Verwachtingen van medewerkers, klanten, leveranciers, partners, overheden, autoriteiten of ‘de burger’ waren nog nooit zo hoog, en tijdsdruk, complexiteit en onzekerheid maken communiceren tijdens crisis extra uitdagend. Meer dan ooit tevoren is het als communicator bovendien goochelen met transparantie, empathie en verwachtingspatronen met als bedoeling duidelijkheid te scheppen en argwaan te vermijden.

Worstel je met dezelfde uitdagingen? Tijdens een training crisiscommunicatie leer je van onze ongeëvenaarde expertise opgedaan tijdens honderden crisissituaties tijdens de afgelopen 20 jaar, en zal je concluderen dat het toch allemaal zo moeilijk niet is. Want crisiscommunicatie, dat is eigenlijk gewoon steengoede communicatie.

Interesse in een training crisiscommunicatie?

Over de training crisiscommunicatie

PM heeft een bijzondere expertise opgebouwd in crisiscommunicatie in al zijn facetten. Je kan bij ons onder andere terecht voor:

De adviseurs van PM zijn stuk voor stuk bevlogen trainers die vol passie over hun vak vertellen. Zij kunnen putten uit sprekende voorbeelden en anekdotes, en laten veel ruimte voor interactie met de groep.

Relevante updates

Hoor het van een ander

Toffe stijl van de trainers. Veel goede voorbeelden ter inspiratie. Duidelijke modellen.

Anonieme getuigenis
(HR-medewerker, BelGaN)

Verrijkende ervaring voor het hele team die aanzet tot reflectie en betere gewoontes.

Dieter De Neef
(Employer Branding & AG Comms., AG Insurance)

training crisiscommunicatie

Laat ons contact opnemen

Interesse in een training crisiscommunicatie? Laat hier jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.

    Hoe wil je dat we contact opnemen?

    Competentiegericht leren

    Competentiegericht leren betekent op een bedachtzame manier toewerken naar de verschillende competenties die nodig zijn voor een goede invulling van een crisiscommunicatierol. PM beschikt over een competentiestandaard voor de meest courante rollen van het crisiscommunicatieteam.

    Voordelen van competentiegericht leren zijn onder andere:

    Leer met een doel

    Competentiegericht leren betekent efficiënter leren. Concrete leerdoelen voor ogen, bepaald voorafgaand aan de mediatraining, zorgen voor training met impact.

    Identificeer hiaten

    Met competentiegericht leren zien de deelnemers waaraan ze nog moeten werken, en ziet de opdrachtgever in welke mate er voldoende capaciteit is voor de rol van woordvoerderschap.

    Zie vooruitgang

    De competentiestandaarden zijn kwantificeerbaar. Daardoor kan je als deelnemer of opdrachtgever heel duidelijk de vooruitgang van de deelnemers documenteren.

    Ga vandaag nog van start met competentiegericht leren voor jouw crisiscommunicatieteam

    Menu