Maak kennis met onze nieuwe collega, Camille!

Camille Becu PM

In februari mochten we Camille Becu verwelkomen in ons team. Camille is junior adviseur en trainer bij PM. Je kan bij haar terecht voor communicatieadvies en acute bijstand op vlak van geïntegreerd crisisbeheer. Daarnaast bereidt ze bedrijven voor op de praktijk met allerlei opleidingen, training en oefeningen. Intern zet Camille haar schouders onder de marketingcommunicatie van PM. Robbert stelde haar enkele vragen.

Robbert: Wat is jouw achtergrond?

Camille: Ik ben mijn opleiding begonnen met een bachelor communicatiemanagement aan Arteveldehogeschool Gent. Tijdens deze bachelor kreeg ik een breed scala aan communicatievaardigheden aangeleerd, variërend van het opzetten van communicatiestrategieën en copywriting tot grafisch ontwerp. Mijn interesse in crisiscommunicatie leidde me naar de afstudeerrichting PR en reputatiemanagement, waar de focus lag op storytelling, mediastrategieën, crisiscommunicatie, interne en veranderingscommunicatie, woordvoerderschap, employer branding en reputatiemonitoring.

Na het behalen van mijn bachelor wou ik mijn kennis naar een hoger niveau tillen. Daarom besloot ik om een schakelprogramma te volgen voor een master in communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Gent.
Die master was een meerwaarde voor mijn academische en onderzoekstechnische vaardigheden. In deze opleiding kwam ik zowel met marketingcommunicatie, corporate communicatie, sociale marketing en overheidscommunicatie in aanraking. Tijdens de masteropleiding deed ik nog praktijkervaring op door een stage te lopen binnen de strategische corporate setting.

Robbert: Waarom crisiscommunicatie?

Camille: Mijn interesse voor crisismanagement -en communicatie werd al duidelijk tijdens mijn afstudeerrichting PR en reputatiemanagement. Crisiscommunicatie intrigeert mij omwille van de dynamiek en uitdaging, die vaak gepaard gaat met buitengewone en stressvolle situaties. Het snel, strategisch en effectief reageren, met een onmiddellijk resultaat en impact, geeft mij een enorme voldoening. Hoe organisaties leren uit best/less practices van crisissen boeit mij. Met kleine aanpassingen of nuances in crisiscommunicatie, kan je een significant verschil maken in de manier waarop de crisis wordt waargenomen. Crisiscommunicatie -en beheer bevindt zich dan ook in een dynamisch vakgebied. De crisissituaties en vraagstukken evolueren mee met maatschappelijke problemen en technologische ontwikkelingen, wat het extra interessant maakt.

Met kleine aanpassingen of nuances in crisiscommunicatie, kan je een significant verschil maken in de manier waarop de crisis wordt waargenomen.

Robbert: Hoe ben je bij PM terecht gekomen?

Camille: Tijdens mijn masteropleiding communicatiewetenschappen kreeg ik een gastles van Stijn over de algemene principes van crisisbeheer -en communicatie. Toen leerde ik PM kennen. Ik herinner mij nog dat ik erg onder de indruk was van het feit dat PM activiteiten en diensten aanbiedt, die exclusief gericht zijn op alle fasen van de crisistijdlijn. Toen mijn studies op het einde liep en ik het werkveld ging betreden, bleef PM in mijn achterhoofd zitten.

Robbert: Wat zijn jouw interesses buiten crisis?

Camille: Ik krijg energie van een toertje te gaan lopen of door onder de mensen te zijn. Het liefst met een koffie erbij, genietend van een aperitief of met lekker eten. Ik neem ook graag de tijd om lekker te koken of iets te bakken.

Domain: Team
Language: Nederlands
Menu